Talking Dutch

Elke maand publiceert één van de partners van DUTCH CF een artikel, statement of column over actuele onderwerpen die betrekking hebben op het aan/verkopen van ondernemingen, bedrijfsfinancieringen, intellectueel eigendom waardering, enzovoorts.

De grenzen van ‘traditionele’ royaltytarieven voorbij: De Inkomen-splitsing-methode

Het bepalen van de economische waarde van intellectueel eigendom (IE) is niet eenvoudig. Onder de verschillende waarderingsmethoden staat de op inkomstenbenadering centraal.

Financing early stage innovation ventures – a value-oriented roadmapping framework

Het bepalen van de economische waarde van intellectueel eigendom (IE) is niet eenvoudig. Onder de verschillende waarderingsmethoden staat de op inkomstenbenadering centraal.

De klok gelijkzetten: De bruikbare levensduur van intellectueel eigendom decoderen

Het bepalen van de economische waarde van intellectueel eigendom (IE) is niet eenvoudig. Onder de verschillende waarderingsmethoden staat de op inkomstenbenadering centraal.

Ontsluiten van waarde: Het ontcijferen van de waardebepaling van intellectueel eigendom

Het bepalen van de economische waarde van intellectueel eigendom (IE) is niet eenvoudig. Onder de verschillende waarderingsmethoden staat de op inkomstenbenadering centraal.

Navigeren door het doolhof: het ontleden van de economische waarde van intellectueel eigendom

Intellectueel eigendom (IE) kan een waardevolle troef zijn die niet alleen innovatie aanmoedigt, maar ook creativiteit stimuleert en economische groei bevordert.

Waardering en financiering van uw bedrijf: de (on)zin van Ebitda

Bij de waardering en financiering van uw bedrijf is het oppassen geblazen met (te) simpele rekensommetjes met de Ebitda. Hoe hiermee om te gaan?

CORONACRISIS GOED VOOR BUY-IN MANAGERS (MBI)

Ondernemers die hun bedrijf willen verkopen beseffen vaak niet hoe belangrijk zij zelf nog zijn voor de onderneming. ‘Iedereen is vervangbaar’ horen wij dan.

Het belang van sterk management

Na een presentatie van een investeringsmaatschappij vroeg een van de aanwezigen wat de drie belangrijkste criteria zijn om in een bedrijf te investeren.

Iedereen is vervangbaar, toch?

Ondernemers die hun bedrijf willen verkopen beseffen vaak niet hoe belangrijk zij zelf nog zijn voor de onderneming. ‘Iedereen is vervangbaar’ horen wij dan.

Meer weten over onze mogelijkheden? We horen graag hoe we u kunnen helpen!

Bel ons op +31 (85) 016 33 11 of stuur ons een berichtje via het contact formulier