IEDEREEN IS VERVANGBAAR, TOCH?

De vraag is alleen ‘op welke termijn?’

Ondernemers die hun bedrijf willen verkopen beseffen vaak niet hoe belangrijk zij zelf nog zijn voor de onderneming. ‘Iedereen is vervangbaar’ horen wij dan. In principe zijn wij het daar volledig mee eens, de vraag is alleen ‘op welke termijn?

Een goede voorbereiding betaalt zichzelf terug

Wanneer een bedrijf voor haar sales, technische kennis of innovatiekracht sterk afhankelijk is van haar DGA dan maakt dat een verkoop niet makkelijker. Het hoeft geen ‘show-stopper’ te zijn maar de potentiële koper ziet hierdoor vaak een verhoogd risico. Immers, ‘wat kopen we eigenlijk wanneer de expertise samen met de DGA de deur uitloopt?’

Om deze reden werkt DUTCH CF met haar cliënten aan het overdraagbaar maken van de onderneming. Dit is één van de aspecten van het verkoop-klaar-maken van de onderneming. Een goede voorbereiding betaalt zichzelf terug.

Meer blog items

Is Coolblue nog steeds zo “Cool”?

Coolblue, opgericht vanuit een studentenkamer in 1999, groeide uit tot een internationaal e-commerce succesverhaal. Het bedrijf, bekend om zijn ongeëvenaarde klantenservice, breidde uit naar België en Duitsland. Ondanks een stijgende omzet zag Coolblue de winstmarges dalen door toenemende concurrentie en operationele uitdagingen. De geplande beursgang werd uitgesteld vanwege marktonzekerheden. Terwijl Coolblue zich blijft aanpassen aan een veranderend retail landschap, wordt de haalbaarheid van gratis retourzendingen en lage prijzen in twijfel getrokken.

Bescherming van intellectueel eigendom: Navigeren door de valkuilen en uitdagingen – het bedrijfsgeheim

Kom achter de waarde van intellectueel eigendom (IE) en leer hoe bedrijven hun concurrentievoordeel kunnen behouden. Deze blog belicht de complexiteit van IE-bescherming en biedt inzichten om waardevolle immateriële activa te behouden en te versterken. Leer hoe je valkuilen vermijdt en succesvol je IE beheert voor duurzaam bedrijfssucces.

Ontdek de waarde van je bedrijf….

Waardering van je bedrijf? Online tools baseren zich vaak op Ebitda, wat onbetrouwbaar is. Winst is niet altijd cash. Dutch Corporate Finance waarschuwt en biedt betrouwbare bedrijfswaardering. Toekomstige cashflow en risico-inschatting zijn cruciaal, niet alleen historische cijfers.

Meer weten over onze mogelijkheden? We horen graag hoe we u kunnen helpen!

Bel ons op  +31 (20) 210 36 35 of stuur ons een berichtje via het contact formulier