HET BELANG VAN STERK MANAGEMENT

Na een presentatie van een investeringsmaatschappij vroeg een van de aanwezigen wat de drie belangrijkste criteria zijn om in een bedrijf te investeren. Het antwoord van de partner was kort en helder:

  1. Management
  2. Management
  3. Management

In een tijd waarin technologie en innovatie dagelijks de krantenkoppen sieren en de gamechangers zijn van álle denkbare sectoren en industrieën -het raakt immers onze gehele samenleving-, is dit de meest krachtige én juiste opsomming die ons ‘zijn’ als ondernemer recht doet. Een goed functionerende en renderende onderneming is uiteindelijk het gevolg van maar één ding: het management.

Een ondernemer zonder plan is als een schip zonder kapitein. Als je niet weet waar je heen wilt, zal elke weg die je kiest jou hier naar toe leiden. Cruijff zei ooit: ‘ik heb een vreselijke hekel aan iemand die beweegt, maar niet weet waarheen’. Daarom is het hebben van een plan zo essentieel. Jouw missie, jouw visie, jouw strategie maken het verschil. Het geeft zoveel energie en vertrouwen als je voor jezelf kunt onderbouwen wie je bent, wat je wilt doen en hoe je dit wilt doen. Anderen zullen dan volgen, getuige ook het antwoord van de investeerder.

De firma Jumbo van de familie Van Eerd werd jarenlang geleid door Van Eerd sr., die dagelijks de omzetten van zijn supermarkten opschreef en bijhield in een schriftje. En dit schriftje werd zijn bijbel, zijn kompas en daarmee het DNA van een zeer succesvolle supermarkt.

Ik wil het belang van alle hedendaagse technische ontwikkelingen geenszins bagatelliseren, integendeel. Het is onontkoombaar, essentieel en helpt ons verder. Ik wil hier alleen mee aangeven dat we onszelf nooit mogen laten (ver)leiden door die ontwikkelingen en denken dat wij als mens overbodig worden. Jij blijft de belangrijkste persoon met de handen aan de knoppen. Stel je doel, maak jouw plan en voer dit met nauwgezet uit. Jouw visie en aanpak bepaalt of je wint of verliest. En als jij aan de bal bent, kunnen zij niet scoren. Nietwaar?

Meer blog items

Is Coolblue nog steeds zo “Cool”?

Coolblue, opgericht vanuit een studentenkamer in 1999, groeide uit tot een internationaal e-commerce succesverhaal. Het bedrijf, bekend om zijn ongeëvenaarde klantenservice, breidde uit naar België en Duitsland. Ondanks een stijgende omzet zag Coolblue de winstmarges dalen door toenemende concurrentie en operationele uitdagingen. De geplande beursgang werd uitgesteld vanwege marktonzekerheden. Terwijl Coolblue zich blijft aanpassen aan een veranderend retail landschap, wordt de haalbaarheid van gratis retourzendingen en lage prijzen in twijfel getrokken.

Bescherming van intellectueel eigendom: Navigeren door de valkuilen en uitdagingen – het bedrijfsgeheim

Kom achter de waarde van intellectueel eigendom (IE) en leer hoe bedrijven hun concurrentievoordeel kunnen behouden. Deze blog belicht de complexiteit van IE-bescherming en biedt inzichten om waardevolle immateriële activa te behouden en te versterken. Leer hoe je valkuilen vermijdt en succesvol je IE beheert voor duurzaam bedrijfssucces.

Ontdek de waarde van je bedrijf….

Waardering van je bedrijf? Online tools baseren zich vaak op Ebitda, wat onbetrouwbaar is. Winst is niet altijd cash. Dutch Corporate Finance waarschuwt en biedt betrouwbare bedrijfswaardering. Toekomstige cashflow en risico-inschatting zijn cruciaal, niet alleen historische cijfers.

Meer weten over onze mogelijkheden? We horen graag hoe we u kunnen helpen!

Bel ons op  +31 (20) 210 36 35 of stuur ons een berichtje via het contact formulier