ALS JE DOET WAT JE DEED, KRIJG JE WAT JE KREEG

Je wilt jezelf blijven uitdagen en ontwikkelen

Routine gaat vervelen. Je wilt jezelf blijven uitdagen en ontwikkelen, want als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg. En dat is nou precies wat tegen onze natuur ingaat. Vele ondernemers zullen zich hierin herkennen.

Organisch groeien is altijd prettig, maar voelt niet altijd even comfortabel

Nu het vele ondernemers weer voor de wind gaat, merk ik regelmatig dat zij moeite hebben om een heldere toekomststrategie uit te stippelen. Organisch groeien is altijd prettig, maar voelt niet altijd even comfortabel. Immers, het is de resultante van datgene waar je dagelijks mee bezig bent. Echter, het inslaan van nieuwe wegen, het bedenken en ontwikkelen van nieuwe producten of omzet strategieën, is waar ondernemers vast lopen en een klankbord kunnen gebruiken. Dat kan in de directiekamer of aan de keukentafel zijn, maar mijn ervaring leert dat een adviseur van buiten met een onafhankelijke positie en een frisse en wijde blik op mogelijke alternatieven hier veel kan betekenen.

Wat impliceert dat de ondernemer zijn taart moet gaan delen

De adviseur kent en voelt de afleiding van de dagelijkse besognes niet en kan van een afstandje een goed inzicht krijgen waar het bedrijf staat en wat de alternatieven zijn om nieuwe wegen in te slaan. Dit kan inhouden extra handjes van MBI’ers, strategische of financiële partijen aan boord halen, wat impliceert dat de ondernemer zijn taart moet gaan delen. Dat komt bedreigend over, maar met de juiste afspraken kan de ondernemer aan het roer blijven zitten en juist doen waar hij of zij goed in is en energie van krijgt. Door het anders te organiseren en in te richten, vullen anderen de meer routinematige zaken in en wordt het bedrijf vaak op een helderder en meer gestructureerde wijze gecontinueerd en geleid. Dit resulteert vaak tot hernieuwde energie en focus bij de ondernemer. En de gewenste groei voor de onderneming.
Regeren is vooruitzien en relatief vreemde ogen dragen vaak zeer interessante groeipaden aan die de moeite van het bewandelen waard zijn!

Meer blog items

Is Coolblue nog steeds zo “Cool”?

Coolblue, opgericht vanuit een studentenkamer in 1999, groeide uit tot een internationaal e-commerce succesverhaal. Het bedrijf, bekend om zijn ongeëvenaarde klantenservice, breidde uit naar België en Duitsland. Ondanks een stijgende omzet zag Coolblue de winstmarges dalen door toenemende concurrentie en operationele uitdagingen. De geplande beursgang werd uitgesteld vanwege marktonzekerheden. Terwijl Coolblue zich blijft aanpassen aan een veranderend retail landschap, wordt de haalbaarheid van gratis retourzendingen en lage prijzen in twijfel getrokken.

Bescherming van intellectueel eigendom: Navigeren door de valkuilen en uitdagingen – het bedrijfsgeheim

Kom achter de waarde van intellectueel eigendom (IE) en leer hoe bedrijven hun concurrentievoordeel kunnen behouden. Deze blog belicht de complexiteit van IE-bescherming en biedt inzichten om waardevolle immateriële activa te behouden en te versterken. Leer hoe je valkuilen vermijdt en succesvol je IE beheert voor duurzaam bedrijfssucces.

Ontdek de waarde van je bedrijf….

Waardering van je bedrijf? Online tools baseren zich vaak op Ebitda, wat onbetrouwbaar is. Winst is niet altijd cash. Dutch Corporate Finance waarschuwt en biedt betrouwbare bedrijfswaardering. Toekomstige cashflow en risico-inschatting zijn cruciaal, niet alleen historische cijfers.

Meer weten over onze mogelijkheden? We horen graag hoe we u kunnen helpen!

Bel ons op  +31 (20) 210 36 35 of stuur ons een berichtje via het contact formulier